605 250 625 |
Reedukacja czyli ćwiczenia korekcyjno-wyrównawcze łączą elementy pracy korekcyjnej tj. usprawnienie deficytów rozwojowych (z łac. correctus - poprawiony) i wyrównanie braków w wiadomościach oraz umiejętnościach szkolnych. Zamiennie stosujemy nazwę ćwiczenia (zajęcia) korekcyjno-kompensacyjne. Kompensacja (z łac. compensatio - wyrównanie) może być rozumiana jako wyrównanie braków lub też zastąpienie jakiegoś braku innym czynnikiem, a także jako wspieranie rozwoju funkcji zaburzonej przez sprawną lub mniej zaburzoną.
Podstawowe cele pracy korekcyjno - kompensacyjnej:
Najważnieje szczegółowe cele pracy korekcyjno - kompensacyjnej: |
Rewalidacja - całokształt podejmowanych i usystematyzowanych działań, mających na celu przywrócenie
człowiekowi niepełnosprawnemu (również intelektualnie) możliwie pełnej sprawności.
Jest to proces edukacyjny, terapeutyczny i wychowawczy z zaplanowanymi celami, uwzględniającymi wiedzę teoretyczną
i działanie skierowane na osobę niepełnosprawną. Usprawnianie zaburzonych funkcji rozwojowych i intelektualnych.
|