605  250  625

 


Metoda Indywidualnej Stymulacji Słuchu Johansena jest stosowana w terapii dzieci, młodzieży oraz osób dorosłych mających trudności w słuchaniu, mówieniu i pisaniu.
Jej twórcą jest dr Kjeld Johansen - duński nauczyciel i psycholog, dyrektor Bałtyckiego Laboratorium Badań Nad Dysleksją.


Zaletą metody Indywidualnej Stymulacji Słuchu Johansena jest jej dostępność dla osób mieszkających daleko od dużych ośrodków, gdyż można ją stosować w domu dziecka, a zatem w przyjaznym, bezpiecznym, otoczeniu, co jest istotne dla wielu dzieci, np. z autyzmem.
W trakcje stymulacji słuchu metodą Johansena nie ma konieczności rezygnowania z innych form terapii, jakimi objęte jest dziecko w tym samym czasie. Jest to metoda wspomagająca, rekomendowana przez Instytut Neurofizjologii i Psychologii INPP w Chester.


 

Pracujemy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi:

 
 

•  z opóźnionym rozwojem mowy,
•  z dysleksją,
•  z ADHD,
•  z zaburzeniami koncentracji,
•  z zaburzeniami uwagi słuchowej,
•  z zaburzeniami percepcji słuchowej,
•  z trudnościami w zrozumieniu i zapamiętaniu instrukcji, poleceń,
•  z osobami z porażeniem mózgowym,
•  z osobami, które wykazują nadwrażliwość na dźwięki.

 

Szacuje się, że co najmniej u połowy dzieci z rozpoznanymi trudnościami w uczeniu się, dysleksją, zespołem zaburzeń uwagi i zachowania występują zaburzenia przetwarzania słuchowego. W wielu przypadkach w tej grupie dzieci to właśnie trudności słuchowe są przyczyną opóźnień w nauce, trudności w czytaniu i pisaniu czy zaburzeń zachowania.


Terapia słuchowa poprawia nie tylko przetwarzanie słuchowe, ale również:

 

•  zdolność utrzymywania uwagi i koncentracji na wypowiedziach ustnych,
•  czytanie,
•  rozumienie mowy,
•  artykulację,
•  komunikację,
•  samoocenę,
•  harmonizuje napięcie mięśniowe co wpływa na postawę ciała,
•  utrzymanie równowagi,
•  koordynację ruchów,
•  motorykę.